پیشرفت های افغانستان
 
درباره وبلاگ


سلام به همه هموطنان عزیز و فارسی زبانان محترم من شفیع سروش هستم حدود 15سال است که در کشور هالند زندگی میکنم متولد کابل هستم وتاحدود 19 سالگی در انجا زندگیمی کردم به دلایل ناامنی و... به کشور هالند مهاجرت کردم ودر انجا تشکیل خانواده دادم واکنون این خلا رادر خود حس میکنم که من کی هستم ؟ ریشه ام کجاست ؟ واکنون در کجا هستم واین وبلاگ را بدین منظور که این خلا وجودی خود را پر کنم والتیامی باشد برای دل من که دوری وطن را دیگر نمیتواند پرکند وبرای شما عزیزان افغان داخل وافغانان دور از وطن باشد که چشمهایمان به نور ان سرزمین الماس نشان منور گردد وهمگی در کنار هم در افغانستان عزیز به خوبی وخوشی زندگی کنیم انشالله
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 54628
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

افغانستان عزیز
خوش امدید
جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : افغانستان عزیز

افتتاح سومین نمایشگاه پیشرفت های اقتصادی افغانستان در تاجیکستان

مقامات اتاق های تجارت و صنایع افغانستان می گویند که سومین نمایشگاه پیشرفت های اقتصادی افغانستان در حاشیه پنجمین کنفرانس همکاری های منطقه ای برای افغانستان(ریکا) به مدت سه روز در شهر دوشنبه تاجیکستان امروز رسما افتتاح می گردد.

به گزارش خبرنگار جمهور، عتیق الله نصرت؛ معاون هیات عامل اتاق های تجارت و صنایع افغانستان امروز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت:”این نمایشگاه به منظور رشد تولیدات داخلی و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه امروز رسما از سوی رؤسای جمهور افغانستان و تاجیکستان در شهر دوشنبه افتتاح می گردد.”

وی گفت طی ۵ سال گذشته، حجم تجارت میان افغانستان و تاجیکستان ۵۰ درصد افزایش یافته و انتظار می رود امسال به دلیل همزمانی این نمایشگاه با کنفرانس ریکا با استقبال بیشتری مواجه گردد.

نصرت افزود نمایشگاه های اول و دوم پیشرفت های اقتصادی افغانستان در تاجیکستان، موفقیت های قابل توجهی به دنبال داشته و بیش از ۷۰ درصد محصولات غرفه های نمایشگاه به فروش رسیده و در نشست های حاشیه ای نمایشگاه ها به ارزش میلیون ها دالر قرارداد میان طرف های مختلف تجاری منعقد شده است.

وی تصریح کرد که در سومین نمایشگاه پیشرفت های اقتصادی افغانستان که از ۶۵ غرفه، ۳۷ غرفه آن برای متشبثین افغان در نظر گرفته شده، صنایعی مانند صنایع دستی، قالین، خدمات، سنگ مرمر، زعفران، صنایع متوسط، نباتات طبی، تکنالوژی معلوماتی و صنایع چاپ، ماشین آلات ساختمانی و زراعتی، رخت و کالا، تولید رنگ و تولید دارو به نمایش گذاشته می شوند.

معاون هیات عامل اتاق های تجارت و صنایع افغانستان، برگزاری نمایشگاه های بین المللی را در کشورهای مختلف جهان برای پیشرفت اقتصاد افغانستان موثر دانسته گفت:”قرار است دومین نمایشگاه بین المللی افغان-ترک در کابل برگزار شده و محصولات و تولیدات متشبثین افغانستان و ترکیه را به نمایش بگذارد.”

وی خاطرنشان ساخت:”این نمایشگاه ها در انکشاف محصولات داخلی، جلب سرمایه گذاری های خارجی، گسترش و تحکیم مناسبات تجارتی و اقتصادی مهم بوده و قرار است این نمایشگاه از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ حمل در کابل برگزار گردد.”

مراد آقیوز؛ سکرترجنرال انجمن تاجران و صنعتگران افغان-ترک نیز در این نشست خبری گفت:”حجم تجارت میان افغانستان و ترکیه به ۳۰۰ میلیون دالر رسیده که ۲۷۵ میلیون دالر آن صادرات ترکیه به افغانستان و ۲۵ میلیون باقی مانده صادرات افغانستان به ترکیه می باشد.”

گفتنی است که در حال حاضر ۲۵۰ شرکت ترکی در کشور فعالیت داشته و این کشور بیش از یک میلیارد دالر در افغانستان سرمایه گذاری کرده است.

این در حالی است که نگرانی های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه با خروج نیروهای خارجی از افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ کشورهای زیادی افغانستان را ترک نمایند؛ اما این مقام ترک می گوید که حضور این شرکت ها به دلیل حضور نیروهای خارجی در افغانستان نبوده و روابط آنها همچنان با افغانستان باقی است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان افغانستان عزیز و آدرس afghanistanaziz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.